Rara wie ben ik ?

  • Ik ben een persoon, je komt me overal tegen. Maar Ik resideer vaak niet in een woonwijk.
  • Ik heb een groots onderkomen, één die past bij mijn statuur en prestige.
  • Ik loop er altijd piekfijn bij, stem mensen graag gunstig, doe altijd aardig want perceptie is alles ! Hoe meer mensen een positief beeld van mij hebben des te gunstiger. Dus verbind ik mijzelf met het goede, gemeend of niet.
  • Ik wil altijd de beste zijn, de grootste kost wat kost. In de wereld is het eten of gegeten worden. Ik ben dan ook een veelvraat. Als mensen mij om een dienst vragen, probeer ik altijd het onderste uit de kan te halen. Ieder voor zich en god voor ons allen ?
  • Ik mag niet stemmen, maar toch laat ik mijn invloed gelden. Ik ben een ster in het beïnvloeden van anderen. Hooggeplaatste personen kunnen zich verheugen op mijn avances.
  • Ik betaal wel belasting, al is het erg weinig. Als ik wetten overtreed kom ik er vaak vanaf zonder gevangenisstraf, ook al zijn er mensenlevens in het spel. Een belofte tot verbetering, een schuldbekentenis of boete sust de boel. Moraal is een vorm van zwakte.
  • Ik ben iemand met veel personeel. Ik maak er een sport van om ze zo weinig mogelijk te betalen. Desnoods reis ik de halve wereld over.
  • Ik geef niet om milieu, kunst of cultuur.  Net als personeel zijn het slechts middelen die gebruikt kunnen worden.

The Corporation


Ontdek het karakter van de multinational.

Globale ondernemingen spelen  inmiddels een belangrijkere rol dan menig nationale overheid. Voor een karakterschets van deze niet rechtschapen personen bekijk de onderstaande documentaire !

Een gedachte over “Rara wie ben ik ?

Geef een reactie

